onsdag 29 juli 2015

Utmaning: Mitt liv i siffror!

Mimmi gjorde för några dagar sen en lista var hon skrev något kort om varje år av sitt liv. Hon utmanade andra att göra likadant, och ja, vid det här laget vet ni ju min svaghet för listor. Klart jag hänger på! Men eftersom jag fortfarande vill vara anonym, så vill jag inte att någon ska veta min exakta ålder. Kan dock säga att jag är en bit över 20, så jag kommer inte skriva mer än 20 punkter.

När jag var 1 år så var jag väl som de flesta andra bebisar skulle jag tro
När jag var 2 år gillade jag (tydligen) att rymma till grannen, peka på deras frys och se söt ut, för jag visste att då brukade jag få glass. Grannen hade inget emot det, men det hade mamma :-D
När jag var 3 år var jag på min första södernresa, vi var till Grekland.
När jag var 4 år flyttade vi till det som jag alltid kommer se som mitt barndomshem.
När jag var 5 år var jag tokig i allt som hade med Barbie att göra
När jag var 6 år ville jag flytta till en gammal prästgård i närheten, för att det liknade ett hus i mitt favorit-tvprogram
När jag var 7 år började jag skolan
När jag var 8 år gillade jag techno och lyssnade mest på en "Yabba dabba dance"-kassett vi hade
När jag var 9 år ville jag gifta mig med en miljonär då jag blev stor, och bo i ett mintgrönt hus
När jag var 10 år skaffade vi hund
När jag var 11 år försökte jag vara populär i skolan. Det funkade inte.
När jag var 12 år flyttade vi till ett mindre hus
När jag var 13 år blev mina föräldrar erbjudna att sälja mig och min syster för 10 kameler på en semesterresa. De tackade nej (nähä?! :-P )
När jag var 14 år var jag mobbad i skolan
När jag var 15 år var jag på min första riktiga dejt
När jag var 16 år hatade jag skolan, och var glad då högstadiet var över
När jag var 17 år träffade jag många fina människor utomlands, som jag än idag har kontakt med
När jag var 18 år trodde jag att jag hade träffat den stora Kärleken
När jag var 19 år var jag in och ut på sjukhus i flera omgångar på våren och sommaren pga allergier
När jag var 20 år trodde jag livet skulle förändras till det bättre. Det gjorde det inte.

Sen efteråt har det hänt en del också, förstås. Den stora Kärleken har jag ingen kontakt med längre, jag har några gånger blivit sviken av människor jag litade på, men också bra saker har hänt. Har rest lite mer, gått ut helvetesskolan som ni ju vet, och nu har jag ett helt okej liv.

Nu ska jag göra mig i ordning för att gå på regnväderspromenad med bästa J.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar