fredag 31 juli 2015

Det där med rasism...

Det har än en gång blivit aktuellt med rasist-snack, som började efter att Olli Immonen sagt vad han tänker om saken på Facebook. Allas vår tidstjuv Maria har skrivit ett intressant blogginlägg om det. Själv har jag tidigare uttryckt mina tankar om rasism och liknande här.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt var jag står i frågan om man ska ta hit fler invandrare eller inte. MEN jag tycker att de som redan är här ska behandlas på precis samma sätt som oss finländare. Oavsett om man kommer från Finland, Kosovo, Irak eller Somalien så SKA ALLA BEHANDLAS JÄMLIKT!!! Rättvisa och jämlikhet har alltid varit väldigt viktigt för mig, precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg, och jag förstår inte ens hur folk kan vara av annan åsikt. Jag respekterar deras åsikt, förstås. Men förstår den inte.

En facebook-vän satte upp denhär videon på sin sida för någon dag sedan, med texten "Det här är mitt Finland".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar